מינימייקרס בלוג

התעסקות ומשחק בחומר בסביבתו הטבעית של הילד זוהי מהות המייקינג

סיפור לשנה החדשה – איך ולמה הגעתי לטינקרינג (מייקרס)…

כשהייתי ילד, מצאתי את עצמי פעמים רבות משתעמם. לפעמים הייתי הולך לחדר, לוקח את אחד צעצועים שלי ומתחיל לפרק אותו. מאוד עניין אותי לדעת מה יש בפנים ואיך הוא עובד. אז לקחתי מברגים מארגז הכלים של אבא שלי ולמרות שידעתי שיכעסו עלי אם אפרק ואהרוס צעצוע עובד

זיו רז – 17 באוקטובר, 2017

איך למצוא את הייעוד שלך בחיים? או: למה לפעמים כדאי לצאת מאזור הנוחות

אז ככה, בגדול אני מאמין שלכל אחד יש את הדרך שהוא אמור לעבור, אפשר לקרוא לזה גורל, אך לדעתי זה לא גורל בלבד. אני מצאתי את הכיוון ואת הדבר שגרם לי לפרוח, אך זה קרה אחרי שנים ארוכות של חיפוש מבלי לדעת מה יהיה איתי ומה אני אעשה כשאהיה גדול..

זיו רז – 8 במרץ, 2018

מאמר על חינוך בבלוג של מינימייקרס

איך אנחנו יכולים להצעיד את החינוך אל העתיד?

יעקב הכט, מחנך, הוגה דעות, ויזם ישראלי, מייסד זרם החינוך הדמוקרטי, עומד בראש ארגון "ערי חינוך, מסביר מה הוא חינוך 2.0 וכיצד מורים יכולים ליצור אותו בבית הספר שלהם.

מתוך המגזין :"הגיע זמן חינוך"

יעקב הכט – 27 במרץ, 2016

מאמר על חינוך מתוך הבלוג של מינימייקרס

נתיבים להוראה משמעותית

"דרכים רבות מובילות ללמידה משמעותית. חוברת זו מהווה מבוא לרבות מהן: היא סוקרת בקצרה כל אחת מהדרכים, מסבירה מה המהות שלה, מתארת דוגמאות ליישום ומגדירה את ההיערכות הנדרשת של המורה ושל בית הספר בדרך ללמידה כזו."

מתוך "פורטל עובדי הוראה"

של משרד החינוך.

מאמר על חינוך מתוך הבלוג של מינימייקרס

חווית למידה משמעותית

תלמידים עשויים לדעת את החומר ולהבין אותו, אך לא להתנסות בחוויית למידה משמעותית.

חוויית למידה משמעותית כוללת יותר מ"למידה משמעותית" – יש בה רגש, תשוקה והשתנות. המודל קשב־מפגש־התמרה מבהיר את חוויית הלמידה המשמעותית ומציע פיגום ליישום שלה. מסקנה: יש להבין את המשמעות של חוויית הלמידה המשמעותית וליצור תנאים להופעתה בכיתות.

אורית פרנפס ומשה ויינשטוק-

"הד החינוך" אוקטובר 2013

מאמר על חינוך מתוך הבלוג של מינימייקרס

טינקרינג: על יצירה, יצירתיות, טכנולוגיה ולמידה. ועל "כוחות מניעים"

כשהייתי בן 10, קיבלתי ארגז כלים ליומולדת. כן, כלים של גדולים. הייתה שם אפילו קשתית (משור נימה) חשמלית. זו היתה המתנה הכי טובה שקיבלתי מעודי. לא שידעתי כל כך מה לעשות עם הכלים האלה, אבל התחלתי לחפש. לא היה לי אינטרנט (בקושי היה טלפון), לא היה יוטיוב מלא רעיונות ותכניות בניה, כל מה שהיה זה עולם של גירויים מסביב ומוח קודח שמחפש מה לעשות עם הכלים החדשים שלי.

פרופ' חנן יניב מתוך הבלוג "חינוך אחר"

אוקטובר 2024

משנים פרדיגמות בחינוך

קן רובינסון, פרופסור בחינוך ויועץ בינלאומי בנושא החינוך, מסביר למה הפרדיגמה הישנה כבר לא מתאימה, ואיך צריך לשנות את פרדיגמת החינוך. 

קן רובינסון – 2 ביוני, 2016

על בית הספר ליצירתיות

תרגום של הרצאתו של גבר טולי מאתר ted.com , על בית הספר ליצירתיות ופעולות שניתן לעשות עם ילדים לפיתוח יצירתיות, אז מה זה טינקרינג? ואיך עושים את זה? 

גבר טולי- 22 בפברואר. 2010

מייקינג כאמצעי לרכישת יידע

איך אפשר לשפר את הלמידה בעולם המשתנה במהירות.

ג'ון סילי בראון- 22 בדצמבר 2018

מסר חשוב לחיים וללמידה…

Opensaucelive

מי יהיו הממציאנים של המחר?

סרטון בחסות גוגל.

איך צריכה להיות הלמידה בימינו?

מעמוד הפודקאסט של המשפיען "תיאו וון".

על למידה במיטבה

שיחה עם פרופסור לטכנולוגית למידה מה- MIT Media Lab, על למידה, טכנולוגיה ועשייה.

מיטצ' רזניק- 28 בספטמבר, 2011