תיאטרון צלליות
(צירים ומנגנונים)

תמונה מתוך פעילות צלליות בערכת צירים ומנגנונים במאגר התכנים הפדגוגיים של מינימייקרס
מאחורי הצללית- תמונה מתוך פרוייקט צלליות במאגר התכנים הפדגוגיים של חברת מינימייקרס
מערכת צירים, םרוייקט צירים ומנגנונים, מאגר התכנים של מינימייקרס

תיאור הפרוייקט

בניית מופע תיאטרון צלליות. הפרויקט מורכב מ-3 חלקים:

* בניית פרגוד לתיאטרון הצלליות

* חקר של תכונות אופטיות של חומרים ויצירת בובות התיאטרון והתפאורה

* כתיבה והמחזת סיפור

רציונל

חבילת למידה זו מציעה מספר מוקדי למידה מרכזיים:

* חקירה התנסותית חווייתית ומשחקית של מושגים שונים מתחום האופטיקה; אור וצל, קרן אור, שקיפות ואטימות חומרים, צבע.

* התנסות בעבודת צוות חלוקת תפקידים, תכנון וניהול פרויקט תקשורת ומשא ומתן על היצירה.

* בכיתות הגבוהות יותר – חקירה של מנגנוני תנועה וצירים ובנייה של בובות תיאטרון מכניות פשוטות. ניתן לבצע את הפרויקט ברמות מורכבות שונות ומתוך חיבור לתחומי דעת שונים, כמו כן פרויקט זה הוא הזדמנות מצויינת לשיתוף פעולה בין צוותי, וחיבור בין תכנים הנלמדים בכיתות כתוכן להצגות.

התאמה וקושי

רמות שונות. כיתות ב'-ו'

כמות תלמידים

פרויקט זה מתקיים בזוגות או בקבוצות קטנות תוך שימת דגש על חלוקת התפקידים; כתיבת הסיפור, יצירת התפאורה, יצירת הדמויות ומזמן אימון ושיח על עבודת צוות – התמודדות והתנסות בחיבור בין הרצונות, המחשבות, והדעות של חברי הקבוצה.

SEL – מיומנויות חברתיות רגשיות ומיומנויות המאה ה-21

* חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות.

* טיפוח למידה עצמאית (מטה-קוגניציה), יצירתיות, סקרנות, יוזמה.

למידה שיתופית, יכולת לשתף פעולה בצוות, יכולת תקשורת טובה ויכולת הצגה יעילה.

חיבור לתכנית הלימודים

(STEAM)

מדעים

אור וצל, מקור אור, אור מוקרן, תכונות אופטיות של חומרים: שקוף, אטום, מעביר אור, קרן אור,

טכנולוגיה

צירים ומנגנונים פשוטים, תכנון פרויקט

הנדסה

מבניות, יציבות, מקבילים, זוויות

אמנות

ביטוי אישי, חיפוש מקורות השראה, עיצוב דמות, הנפשה, דמות ורקע, תפאורה, שימוש בחומרים ממוחזרים, כתיבה יצירתית, מחזה,

מתמטיקה

מדידה וסימון