השפעת הלמידה המייקרית
על התלמידים
בסדנת המייקרס, מיומנויות כמו שיתוף פעולה, ביטחון עצמי, מוטיבציה ויכולת פתרון בעיות- מהוות מרכיב מרכזי בהצלחתם של תלמידים. כדי להעריך את השיפור בתחומים אלה באופן מדיד וכמותי, ביצענו מחקר מקיף הבוחן את השפעת הלמידה המייקרית על תלמידים, תוך התמקדות במגוון פרמטרים הכוללים התנהגות, מיומנויות למידה, ואקלים קבוצתי.
המחקר נערך בקרב סדנאות מייקרס הפועלות מזה שנתיים ומעלה, תוך ניתוח הנתונים והשפעת התוכנית על חוויית הלמידה של התלמידים.
בתי הספר שהשתתפו במחקר:
טאהה חוסיין – ערערה | אורנים – פתח תקווה | יסודי ג' – כפר כנא | שלמון – ראשון לציון |
אריאל שרון – ראשון לציון | בן גוריון– בת ים | סורקיס – כפר סבא | נוף השדות– נגבה
המחקר מספק תובנות משמעותיות על האופן שבו למידה מבוססת עשייה משפיעה על תלמידים, תורמת לפיתוח מיומנויות חשיבה, ומשפרת את הדינמיקה הכיתתית.
בסדנת המייקרס, מיומנויות כמו שיתוף פעולה, ביטחון עצמי, מוטיבציה ויכולת פתרון בעיות
מהוות מרכיב מרכזי בהצלחתם של תלמידים.
כדי להעריך את השיפור בתחומים אלה באופן מדיד וכמותי,
ביצענו מחקר מקיף הבוחן את השפעת הלמידה המייקרית על תלמידים,
תוך התמקדות במגוון פרמטרים הכוללים התנהגות, מיומנויות למידה, ואקלים כיתתי.
המחקר נערך בקרב סדנאות מייקרס הפועלות מזה שנתיים ומעלה,
תוך ניתוח הנתונים והשפעת התוכנית על חוויית הלמידה של התלמידים.
בתי הספר שהשתתפו במחקר:
טאהה חוסיין – ערערה | אורנים – פתח תקווה | יסודי ג' – כפר כנא | שלמון – ראשון לציון |
אריאל שרון – ראשון לציון | בן גוריון– בת ים | סורקיס – כפר סבא | נוף השדות– נגבה
המחקר מספק תובנות משמעותיות על האופן שבו למידה מבוססת עשייה
משפיעה על תלמידים, תורמת לפיתוח מיומנויות חשיבה, ומשפרת את הדינמיקה הכיתתית.



תלמיד מאתגר עם בעיות קשב וריכוז, המורים פשוט לא רוצים אותו בשיעור כי הוא באמת עושה בעיות ואי אפשר ללמד כשהוא נמצא. לקחתי אותו כעוזר בסדנאות. הוא ישב לפרק, עזר בסידור והשתתף כשהיה לנו אורחים. פשוט היה שינוי ניכר בתדמית שלו ובעזרה ובהדדיות בינו לבין חבריו ונהיה רגוע יותר.
תלמיד חדש בבית הספר לא מצא את עצמו חברתית. בהפסקות יושב בכיתה עם ספר. במייקרס מצא חברים חדשים ויכולת עבודה בצוות ובעקבות כך ובשיתוף עם המחנכת חל השינוי גם בכיתת האם.
שתי בנות שהיו מאד אגרסיביות בתחילת השנה, דיברו בחוסר כבוד, הביעו התנגדויות רבות.. באחד השיעורים הן עבדו באופן עצמאי על משהו שלהן. בסוף השיעור תפסתי אותן לשיחה ואמרתי להן שהן עבדו מדהים, שזה היה נהדר לראות אותן, שהן מוכשרות ויצירתיות והיה לי כיף איתן. מאז הן שינו לחלוטין את היחס וההתנהלות בכיתה.
יש לי תלמיד שהיה נוהג להציק לחברים שלו לכיתה ולקבל מהם תשומת לב שלילית. ברגע שנכנס לשיעורי המייקרס הוא הצליח לשנות גישה ולמד על הפוטנציאל שיש לו לעזור לאחרים ובנה את הביטחון העצמי שלו.
חוויות מסדנת המייקרס:




חוויות מהכשרות מורי המייקרס:









חולמים לשנות את חווית הלמידה הבית ספרית?
לספק חינוך משמעותי לתלמידים והתלמידות?
יחד נוכל להפוך את החזון הזה למציאות.

חולמים לשנות את חווית הלמידה הבית ספרית?
לספק חינוך משמעותי לתלמידים והתלמידות?
יחד נוכל להפוך את החזון הזה למציאות.